تور لحظه آخري تور لحظه آخري .

تور لحظه آخري

افشاگري ويكي‌ليكس از بزرگترين نگراني عربستان

تور روسيه


بسيار مهم است كه تاكيد كنيم اگر نظام سوريه به هر شكلي بتواند بقاي خود را حفظ كند و بحران كنوني را پشت سر گذارد، ماموريت اصلي، انتقام از كشورهايي خواهد بود كه با اين اقدام مخالفت كردند؛ هدف نخست عربستان سعودي و برخي از كشورهاي خليج فارس اين خواهد بود. براي همين بايد از هر راهي براي سرنگوني نظام سوريه استفاده كرد.
ويكي‌ليكس فاش كرد، وارد شدن روسيه به جنگ در سوريه، بزرگترين نگراني عربستان سعودي بود.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از  خبرگزاري اسپوتنيك، پايگاه اينترنتي «ويكي‌ليكس - تور روسيه » متن كامل نامه هاي محرمانه عربستان سعودي را كه در تابستان 2015 فاش شد، منتشر كرد كه بر اساس آن بزرگترين نگراني رياض در مسئله سوريه مشخص شده است. بر اساس اين اسناد، آنچه كه رياض بيش از همه از آن مي ترسيد وارد شدن روسيه به جنگ در سوريه بود.

علاوه بر اين همان گونه كه «گلوبال ريسرچ Global Research» اعلام كرده است، اين نگراني عربستان سعودي به اندازه اي شديد بود كه مقامات اين كشور از انتقاد و حمله به رهبران روس از سوي رسانه ها جلوگيري كردند.

گلوبال ريسرچ افزود، بر اساس اسناد محرمانه اي كه تاريخ آنها به سال 2012 برمي گردد، آماده كردن مقدمات و اجراي كودتا در سوريه با توسل به زور تنها زماني امكان پذير خواهد بود كه مسكو به اين مسئله بي توجه باشد.

در اين اسناد آمده است، «بسيار مهم است كه تاكيد كنيم اگر نظام سوريه به هر شكلي بتواند بقاي خود را حفظ كند و بحران كنوني را پشت سر گذارد، ماموريت اصلي، انتقام از كشورهايي خواهد بود كه با اين اقدام مخالفت كردند؛ هدف نخست عربستان سعودي و برخي از كشورهاي خليج فارس اين خواهد بود. براي همين بايد از هر راهي براي سرنگوني نظام سوريه استفاده كرد.»

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۳۲:۰۵ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :