تور لحظه آخري تور لحظه آخري .

تور لحظه آخري

ارتش سوريه در آستانه ورود به پالميرا

نيروهاي ارتش سوريه در پي درگيري شديد با تروريست‌هاي داعش در حومه شهر پالميرا، در آستانه ورود به اين شهر باستاني قرار دارند.

پرس تي وي: به گزارش پايگاه خبري العهد نيروهاي ارتش سوريه كنترل منطقه كوهستاني الهايل در حومه شرقي حمص را به طور كامل به دست گرفته و در آستانه ورود به شهر پالميرا قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه ضمن تاييد خبر پيشروي ارتش اين كشور به سوي پالميرا، از وقوع درگيري‌هاي سنگين ميان نيروهاي ارتش سوريه و تروريست‌هاي داعش در حومه شهر خبر داده است.
به گفته منابع سوري در اختيار گرفتن كنترل اين منطقه كوهستاني زمينه ساز بازگرداندن امنيت و ثبات به شهر باستاني پالميراست كه داعش از زمان تسلط بر آن، تاكنون بسياري از آثار باستاني آن را تخريب و منهدم كرده است.
براساس اين گزارش، همچنين در اين درگيري دهها تن از تروريست هاي داعش كشته و زخمي شده‌اند.
ارتش سوريه براي آزادسازي شهر باستاني پالميرا با پشتيباني هواپيماهاي ارتشروسيه عملياتي را از چند روز گذشته آغاز كرده است.
تصوير آرشيوي از قلعه تاريخي شهر پالميرا (عكس: خبرگزاري فرانسه - تور روسيه )
شهر باستاني پالميرا از ماه مي سال گذشته (ارديبهشت 1394) به اشغال تروريست‌هاي داعش در آمده است. اين شهر در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار دارد.
هلاكت دو سركرده داعش در رقه
در همين حال، پايگاه خبري سوريه الان از كشته شدن دو تن از سركردگان داعش در شهر رقه خبر داده است.
براساس اين گزارش، دو سركرده داعش به نام هاي ابوهمام التونسي و ابو حمزه الانصاري در حملات هوايي جنگنده هاي روسيه به خودروي آنان در نزديكي منطقه المشلب در شهر رقه كشته شدند.
سوريه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامي‌هاي مرگبار است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۷:۲۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :