تور لحظه آخري تور لحظه آخري .

تور لحظه آخري

ارتش سوريه در آستانه ورود به پالميرا

نيروهاي ارتش سوريه در پي درگيري شديد با تروريست‌هاي داعش در حومه شهر پالميرا، در آستانه ورود به اين شهر باستاني قرار دارند.

پرس تي وي: به گزارش پايگاه خبري العهد نيروهاي ارتش سوريه كنترل منطقه كوهستاني الهايل در حومه شرقي حمص را به طور كامل به دست گرفته و در آستانه ورود به شهر پالميرا قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه ضمن تاييد خبر پيشروي ارتش اين كشور به سوي پالميرا، از وقوع درگيري‌هاي سنگين ميان نيروهاي ارتش سوريه و تروريست‌هاي داعش در حومه شهر خبر داده است.
به گفته منابع سوري در اختيار گرفتن كنترل اين منطقه كوهستاني زمينه ساز بازگرداندن امنيت و ثبات به شهر باستاني پالميراست كه داعش از زمان تسلط بر آن، تاكنون بسياري از آثار باستاني آن را تخريب و منهدم كرده است.
براساس اين گزارش، همچنين در اين درگيري دهها تن از تروريست هاي داعش كشته و زخمي شده‌اند.
ارتش سوريه براي آزادسازي شهر باستاني پالميرا با پشتيباني هواپيماهاي ارتشروسيه عملياتي را از چند روز گذشته آغاز كرده است.
تصوير آرشيوي از قلعه تاريخي شهر پالميرا (عكس: خبرگزاري فرانسه - تور روسيه )
شهر باستاني پالميرا از ماه مي سال گذشته (ارديبهشت 1394) به اشغال تروريست‌هاي داعش در آمده است. اين شهر در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار دارد.
هلاكت دو سركرده داعش در رقه
در همين حال، پايگاه خبري سوريه الان از كشته شدن دو تن از سركردگان داعش در شهر رقه خبر داده است.
براساس اين گزارش، دو سركرده داعش به نام هاي ابوهمام التونسي و ابو حمزه الانصاري در حملات هوايي جنگنده هاي روسيه به خودروي آنان در نزديكي منطقه المشلب در شهر رقه كشته شدند.
سوريه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامي‌هاي مرگبار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۷:۲۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

دعوت از ايران براي نشست تثبيت توليد نفت در قطر

رسانه هاي قطري از دعوت از ايران به نشست اوپك و توليدكنندگان بيرون اين سازمان براي تثبيت سطح توليد نفت خبر دادند.

خبرگزاري ايسنا: توليدكنندگان سازمان كشورهاي صادركننده نفت و خارج از اين سازمان قرار است در 17 آوريل در دوحه قطر گردهم بيايند تا درباره توقف سطح توليد مذاكره كنند.
وزارت انرژي و صنعت قطر اعلام كرد كه 13 كشور عضو اوپك از جمله ايران به گفتگوهايي كه 17 آوريل در دوحه برگزار خواهد شد، دعوت شده اند. روسيه كه در اوپك عضويت ندارد نيز به اين نشست دعوت شده است.
روسيه، قطر، عربستان و ونزوئلا در فوريه گذشته بر سر تثبيت سطح توليد توافق كردند مشروط بر آن كه ساير توليدكنندگان نفت نيز به اين طرح بپيوندند. برخي توليدكنندگان از جمله كويت، امارات و عمان از اين طرح استقبال كرده اند.
ايران هنوز اعلام نكرده كه آيا در نشست دوحه شركت مي‌كند يا خير. اما مسئولان ايراني تصريح كرده اند كه تهران توليد نفت خود را فريز نخواهد كرد زيرا خواهان افزايش صادرات خود در پي لغو تحريمها است.
نشست ماه آتي در دوحه قطر در پي گفتگوهاي اوليه ماه گذشته بين قطر، روسيه، عربستان و ونزوئلا برگزار مي‌شود.
وزارت انرژي قطر گفت: هدف اين گفتگوها دسترسي به توافق ميان توليدكنندگان در خصوص تثبيت توليد در ماه ژانويه به منظور كاهش عرضه مازاد در بازار جهاني است.
عبدالله البدري دبيركل اوپك در يك كنفرانس خبري در وين گفت: اميدوارم نتيجه اين نشست مثبت باشد. آنها(ايران - تور روسيه) مخالف اين نشست نيستند ولي براي توليد شروطي دارند و احتمالا در آينده به اين گروه خواهند پيوست.
عبدالله البدري دبيركل اوپك نيز گفت اين سازمان پيش بيني مي‌كند كه حتي اگر ايران به برنامه توقف سطح توليد نفت نپيوندد، قيمت نفت به سطح متوسطي بازگردد.
نماينده ليبي در اوپك نيز مي‌گويد: اين كشور برنامه اي براي شركت در نشست توليدكنندگان نفت در 17 آوريل به منظور توقف سطح توليد نفت ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۳:۵۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

سياست هاي واشنگتن؛ رويايي كه تغيير كرد

آمريكا كه از متشنج بودن خاورميانه بيشترين بهره را مي برد برنامه هايي را براي عراق و سوريه در نظر داشت اما روند تحولات در سال ۹۴ به گونه اي بود كه كاخ سفيد با تغيير روياهاي خود مواجه شد.

خبرگزاري مهر: سال ۹۴ در عراق و سوريه در حالي آغاز شد كه جهان شاهد ادامه فعاليت گروه هاي تروريستي از جمله داعش و جبهه النصره در اين دو كشور بود.
اين گروه هاي تروريستي كه با حمايت و تسليح كشورهاي منطقه و غرب با هدف ايجاد بي ثباتي و در نهايت براندازي دولت و  حكومت هاي همسو با جريان مقاومت به وجود آمده اند از خشونت بار ترين روش هاي ممكن براي پيشبرد سياست هاي خود در منطقه استفاده مي كنند اما وقوع چند حادثه موجب شد تا اوضاع خاورميانه  مسيري خلاف آنچه كه كشورهاي عربي و حاميان غربي آنها مي خواستند در پيش بگيرد.
وقوع حادثه تروريستي پاريس از سوي نيروها و چهره هاي وفادار به داعش و متعاقب آن تشديد تدابير امنيتي در اغلب كشورهاي اروپايي موجب شد تا كشورهاي غربي به فكر اقدام جديد عليه داعش بيافتند از همين رو با رهبري آمريكا گروهي را با نام ائتلاف ضد داعش تشكل داده و متعاقب آن جنگنده هاي اين كشورها حمله به عراق و سوريه را به بهانه مقابله با داعش آغاز كردند.
اما با گذشت چند ماه از تشكيل اين ائتلاف و حملات جنگنده هاي عمدتا آمريكايي به عراق و سوريه، گروه تروريستي داعش همچنان به فعاليت خود ادامه مي داد تا اينكه كشورهاي ايران، روسيه، عراق و سوريه توافقي را براي اقدام هماهنگ عليه گروه هاي تروريستي انجام دادند.
همسويي شورشيان ميانه رو با تروريست ها و ضربات مهلك ائتلاف مقاومت به تروريست ها
آمريكا براي پيشبرد و محقق ساختن اهداف خود در سوريه قصد داشت تا از شورشياني كه آنها را ميانه رو مي خواند به عنوان نيروي زميني ائتلاف ضد داعش استفاده كند اما انتشار خبرهايي در مورد همسويي اين گروه ها با تروريست ها و همچنين انتقال تسليحات ارسال شده براي اين شورشيان ميانه رو به تروريست ها موجب شد تا آمريكا در سياست خود در حمايت از اين گروه ها دچار تشكيك شود.
در آن سوي ميدان اما ائتلاف مقاومت با حملات پردامنه عليه مواضع تروريست ها توانسته بود ابتكار عمل را در سوريه و حتي در عراق به دست بگيرد و اين يعني به خطر افتادن منافع اعراب و غرب. به همين دليل پس از گذشت چند ماه از آغاز حملات جريان مقاومت كشورهاي غربي و عربي شروع به بهانه جويي كرده و مدعي شدند كه در حملات جريان مقاومت، گروه هاي شورشي ميانه رو و نه تروريست ها هدف حمله قرار مي گيرند.
اما با وجود اين بهانه جويي ها پيشروي هاي مداوم نيروهاي مقاومت در عراق و سوريه موجب شد تا كشورهاي غربي و عربي براي آنكه منافع خود را جفظ كنند از در دوستي وارد شده و از روند گفتگوهاي صلح حمايت كنند. همين امر موجب شد تا «استفان دي ميستورا» فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، اقدامات خود را افزايش داده و براي برگزاري گفتگوهاي صلح سوريه تلاش كند.
پيگيري اين امور موجب شد تا كشورهاي عربي و غربي  كه به شدت بر لزوم كنار رفتن بشار اسد از قدرت در سوريه تاكيد داشتند با حضور وي در قدرت تا زمان برگزاري انتخابات و مشخص شدن وضعيت دولت آتي سوريه موافقت كنند.
در موضع ضعف قرار گرفتن گروه هاي تروريستي از جمله داعش در سوريه و عراق موجب شد تا پديد آورندگان اين گروه ها به فكر جابجايي آنها بيافتند از همين رو از ماه هاي پاياني سال ۲۰۱۵ شاهد انتشار خبرهايي در مورد انتقال اعضاي داعش از عراق و سوريه به ليبي بوديم و پس از آن گزارش رسمي نهادهاي آمريكايي در مورد افزايش قدرت و قلمرو داعش در ليبي منتشر شد و متعاقب آن اتحاديه اروپا از بررسي طرح اعمال تحريم عليه ليبي خبر داد و برخي كشورها نيز از امكان اعزام نيروي نظامي به ليبي سخن گفتند.
در كنار هم قرار دادن اين تحولات نشان مي دهد كه آمريكا كه از چند دهه قبل از گروه هاي تروريستي همچون القاعده براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي كند، با تغيير روند اوضاع در عراق و سوريه در حال جابجا كردن اين گروه ها و انتقال آنها به ليبي است تا با گشودن جبهه اي نسبتا جديد برنامه هاي خود را در اين گوشه از جهان ادامه بدهد.
روزهاي پاياني اسفند با پيشروي ارتش و نيروهاي مردمي در عراق و سوريه و همچنين برگزاري مذاكرات صلح سوريه در ژنو همزمان بود. در اين ميان روسيه نيز بخشي از نيروهاي خود را از سوريه خارج كرد تا به پيشرفت روند صلح در اين كشور كمك كند.
نتيجه آنكه در طول سال ۹۴ روند تحولات خاورميانه به گونه اي بود كه مجموع كلي تحولات به نفع جريان مقاومت رقم خورد از همين رو آمريكا و متحدان منطقه اي آن مجبور به تغيير سياست هاي خود شدند، در چنين شرايطي البته شيطنت هايي از سوي دشمنان جريان مقاومت انجام شد اما با اين وجود در انتهاي سال ۹۴ اوضاع در عراق و سوريه به نفع آمريكا در جريان نبود و شايد اين امر موجب شده بود تا متحدان منطقه اي واشنگتن همچون عربستان، اقدامات خود عليه جريان مقاومت بويژه حزب الله لبنان را شدت ببخشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۲:۳۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

آمادگي وزير ورزشي روسيه براي استعفا

بعد مشخص از دوپينگ تعدادي از دوميداني كاران و تنيسورهاي روسي، تست دوپينگ تعدادي از كشتي‌گيران اين كشور هم مشخص شد تا فساد دوپينگ در اين ورزش روسيه گسترده‌تر شود.

خبرگزاري تسنيم: كشتي‌گيران روس ممكن است به هموطنان دووميداني كار خود در فهرست ورزشكاران محروم از حضور در رقابت‌هاي المپيك 2016 ريودوژانيرو ملحق شوند، چرا كه به گفته ميخائيل مامياشويلي، رئيس فدراسيون كشتي روسيه، يك بازرسي داخلي در اين فدراسيون از دوپينگي بودن چند تن از كشتي‌گيران روس پرده برداشته است. 
تور روسيه
اين افشاگري يك روز پس از آن صورت گرفته است كه تست دوپينگ چهار دووميداني كارروس براي استفاده از ماده ممنوعه ملدونيوم مثبت اعلام شد و به اين ترتيب ضربه اي ديگر به شانس روسيه براي لغو محروميت ورزشكارانش از حضور در المپيك ريو 2016 زد. مثبت اعلام شدن تست چندين كشتي‌گير روس به احتمال زياد از تعداد ورزشكاران كاروانروسيه در المپيك خواهد كاست. 
 
به دنبال اين ماجرا و فاش شدن بُعد جديدي از فساد دوپينگ در ورزش روسيه، ويتالي موتكو وزير ورزش روسيه اعلام كرده كه آماده استعفا كردن از سمت خود است. ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه اعلام كرده بود كه موتكو در سمت خود باقي خواهد ماند، اما وزير ورزش روسيه اعلام كرده است كه آماده است به فعاليت هشت ساله خود در اين سمت پايان مي‌دهد اگر از او خواسته شود چنين كاري انجام دهد. 
 
به گفته مامياشويلي دو كشتي‌گير مرد روسيه كه يكي از آنها اوگني سالي‌يف، دارنده مدال نقره رقابت‌هاي قهرماني جهان در سال 2014 است و ديگري سرگي سمنوف نايب قهرمان جام جهاني 2015 تست دوپينگ‌شان براي استفاده از ماده ممنوعه ملدونيوم مثبت اعلام شده است. 
 
مامياشويلي در اين خصوص به شبكه آر اسپورت گفت: دهها مورد تست دوپينگ در تيم ما وجود داشته است و به همين دليل همه اعضاي تيم از نظر رواني در شرايط بدي قرار دارند. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۱:۴۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

آغاز صادرات محصولات كشاورزي سوريه به روسيه

سوريه صادرات منظم ميوه و سبزيجات به روسيه را آغاز كرد. قرار است كه سوريه جايگزين تركيه شود. در حال حاضر شركت «آديغ-يوراك» وارد كننده اين محصولات از سوريه بوده و تمام كارها با مديريت مركز مواد غذايي «فود-سيتي» انجام مي گيرد.

 مشرق: روزنامه كامرسانت مي نويسد كه اسلان پانِش مديرعامل شركت «آديغ — يوراك -- تور روسيه » طي هفته گذشته دومين پارتي متشكل از 3 هزار تن پرتقال، ليمو، گريپ فروت، گوجه و كلم به بندر نووسيبريسك وارد كرد. 
  
در سال گذشته، سوريه امادگي خود را براي صادرات اين محصولات به روسيه اعلام كرده بود، با اين حال كار به طور جدي آغاز نشده بود و حتي تاجران متحمل خساراتي نيز شدند. 
 
تاجر روس خاطر نشان كرد كه واردات را به 5 هزار تن در هفته مي رساند. وي همچنين گفت كه بيش از 3 ميليون دلار براي اين كار سرمايه گذاري شده است. حجم سرمايه گذاري كل با احتساب بسته بندي هاي جديد به بيش از 10 ميليون دلار رسيده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۱۰:۳۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

واكنش رهبران جهان به انفجارهاي بروكسل

كشور روسيه - تور روسيه ...

 

 

به دنبال وقوع انفجارهاي بروكسل طي امروز (سه‌شنبه) مقامات جهان به نوعي به اين اتفاق واكنش نشان دادند.
خبرگزاري ايسنا: به نقل از سايت شبكه روسيا اليوم، ولاديمير پوتين، رئيس جمهورروسيه اين حملات را محكوم كرد.

 

ديميتري پسكوف، سخنگوي رياست جمهوري روسيه اعلام كرد كه پوتين شديدا اين جنايت وحشتناك را محكوم كرد و به ملت بلژيك تسليت گفت و همبستگي خود را با بلژيكي‌ها اعلام كرد.

سخنگوي وزارت خارجه روسيه نيز به خانواده بازماندگان اين حملات تسليت گفت. ( تور روسيه ).

كميسيون اتحاديه اروپا نيز تمامي نشست‌هايش را كه قرار بود صبح امروز برگزار شود به منظور تضمين امنيت كارمندانش لغو كرد.

 

پارلمان اروپا نيز تدابير امنيتي را در اطراف مقر اين ارگان افزايش داد.

اسكاي نيوز عربي نيز گزارش داد كه تدابير امنيتي در فرودگاه‌هاي اروپا افزايش يافته است كه در ميان آنها مي‌توان به هلند و آلمان اشاره كرد.

منابع فرودگاهي فرانسه نيز اعلام كردند كه فرودگاه روآسي در پاريس نيز اقدامات امنيتي خود را افزايش داده است.

در انگليس ديويد كامرون، نخست وزير انگليس در پي حملات بروكسل نشست فوق‌العاده برگزار كرد.

 

خوزه مانوئل گارسيا مارگايو، وزير خارجه اسپانيا نيز اعلام كرد كه تروريست‌هاي داعش پشت حملات بروكسل هستند و او افزود كه از حملات بروكسل شوكه شده است.

 

اداره كل فرودگاه‌هاي اسپانيا نيز تمامي پروازهاي امروز از اين كشور به بروكسل را لغو كرد.

 

سباستين كورتس، وزير خارجه اتريش نيز ضمن اعلام شوكه شدنش از وقوع انفجارهاي بروكسل به خانواده قربانيان اين حملات تسليت گفت.

استفان لوفن،‌ نخست وزير سوئد نيز اين حملات را حمله‌اي به اروپاي دموكرات خواند و گفت: هرگز اجازه نمي‌دهيم تروريست‌هاي جامعه باز ما را تهديد كنند.

مارك روته، نخست وزير هلند نيز گفت كه كشورش تدابير امنيتي را براي تضمين امنيت اتخاذ كرده است.

 

روته نيز به خانواده قربانيان اين انفجارها تسليت گفت و آمادگي كشورش را براي كمك به همسايه جنوبي‌اش اعلام كرد.

 

دولت هلند همچنين يك جلسه امنيتي درباره حملات بروكسل برگزار كرد و تدابير امنيتي را در فرودگاه و خطوط راه آهن افزايش داد.

ماتئو رنتزي، نخست وزير ايتاليا نيز امروز نشست فوق‌العاده امنيتي درباره حملات بروكسل برگزار مي‌كند. / تور روسيه در قلب تهران

در يونان نيز وزارت خارجه اين كشور حملات بروكسل را حمله به پايتخت اتحاديه اروپا خواند و نسبت به اين حمله ابراز تاسف كرد.

احمد داووداوغلو، نخست وزير تركيه نيز ضمن محكوم كردن اين حملات به ملت بلژيك تسليت گفت و بر لزوم وحدت در مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.

 

تور روسيه > و < سفر به روسيه >


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۰۹:۵۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

پوتين حملات تروريستي بروكسل را محكوم كرد

رئيس جمهوري روسيه حملات تروريستي روز سه شنبه در بروكسل پايتخت بلژيك را به شدت محكوم كرد.

خبرگزاري مهر: «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه حملات تروريستي روز سه شنبه در بروكسل پايتخت بلژيك را به شدت محكوم و اين حادثه را به پادشاه اين كشور تسليت گفت. 
 
لازم به ذكر است كه بروكسل پايتخت بلژيك پيش از ظهر امروز (سه شنبه / تور روسيه...) شاهد سلسله انفجارهاي تروريستي بود كه تاكنون ۲۳ نفر در اثر اين انفجارها كشته و ۵۰ نفر زخمي شدند. 
 
در پي وقوع انفجارهاي امروز در پايتخت بلژيك، نيروهاي امنيتي اقدام به تخليه دفتر نخست وزيري و همچنين ساختمان مجلس در بروكسل كردند. وزارت كشور بلژيك هم از مردم بروكسل خواست تا از منازل خود خارج نشوند. به دنبال اين حملات، فعاليت مترو در بروكسل نيز متوقف شد. 
 
در پي حملات تروريستي امروز در پايتخت بلژيك، نشست اتحاديه اروپا در بروكسل نيز لغو شده است. علاوه بر آن منابع خبري از بسته شدن مرز فرانسه و بلژيك و تشديد تدابير امنيتي در مراكز هسته اي خبر دادند. 
 
در همين حال وزارت حمل و نقل روسيه در پي انفجارهاي تروريستي بروكسل اعلام كرد كه اوضاع امنيتي در تمام فرودگاه هاي روسيه را مورد ارزيابي قرار مي دهد. «ماكسيم سوكولوف» وزير حمل و نقل روسيه گفت: ما اين حوادث را مدنظر قرار داده و به صورت جدي اوضاع امنيتي در فرودگاه هاي روسيه را مورد ارزيابي قرار خواهيم داد. 
تور روسيه در تهران ..


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۰۸:۵۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

گزارش تمرين امروز تيم ملي فوتبال

تمرين امروز (سه‌شنبه - تور روسيه ) تيم ملي فوتبال كشورمان با حضور ۲۲ بازيكن در زمين شماره يك ورزشگاه آزادي برگزار شد.

خبرگزاري تسنيم: دومين جلسه تمرين تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار مقابل هند و عمان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه از ساعت 11:30 امروز در زمين شماره يك آزادي برگزار شد. 

* قبل از آغاز تمرين يك كودك دختر خردسال كه علاقه زيادي به كارلوس كي‌روش داشت با در دست داشتن نوشته‌اي كه در آن از كي‌روش حمايت شده بود با اجازه سرمربي تيم ملي در تمرين حاضر شد. او كه از ديدن كي‌روش بسيار خوشحال بود، با حضور روي نيمكت زمين شماره يك تيم ملي تماشاگر تمرين شد. در پايان تمرين اين كودك در عكس تيمي بازيكنان و مربيان تيم كنار كي‌روش ايستاد.

* عليرضا جهانبخش و كريم انصاري‌فرد، دو بازيكن لژيونر كشورمان امروز هم در تمرينات تيم ملي غايب بودند. 

* تمرينات تيم ملي كشورمان زير نظر ميكو، مربي بدنساز اين تيم با تمرينات كششي و نرمشي آغاز شد. ( تور روسيه )

* بازيكنان پس از تمرينات كششي و نرمشي در گوشه‌اي از زمين دو به دو تقسيم شدند و كار با توپ و پاسكاري كردند.

* دروازه‌بان‌ها زير نظر دن گاسپار تمرينات خود را دنبال كردند.

* رضا قوچان‌نژاد به خاطر كشيدگي عضله در تمرينات گروهي حضور نداشت و بيشتر از روي نيمكت تماشاگر تمرينات تيم ملي بود.

* مرحله بعدي تمرين تيم ملي كشورمان بيشتر كارهاي استقامتي بود، تمرينات با پرش از موانع، استارت‌هاي كوتاه و مجدداً عبور از موانع دنبال شد.

* در اكثر تمرينات كارلوس كي‌روش نظاره‌گر بود و مراحل آماده‌سازي شاگردان را زير نظر داشت. 

* تمرين بعدي تيم ملي بيشتر شامل كارهاي تاكتيكي بود، به اين صورت كه بازيكنان در نيمه شمالي ورزشگاه كارهاي تركيبي انجام داده و توپ را به گوشه‌اي از زمين مي‌بردند. آنها در ادامه با ارسال توپ روي دروازه زمينه گلزني بازيكنان تهاجمي را فراهم مي‌آوردند.

* رضا قوچان‌نژاد كه در تمرينات گروهي حاضر نبود با در دست داشتن يك توپ كوچك براي لحظاتي در كنار زمين تمرين اختصاصي كرد.

* بعد از تمرينات تاكتيكي كي‌روش هدايت ادامه تمرينات را به دستيار خود ميكو سپرد. او نيز براي بازيكنان تمرينات هوازي در نظر گرفت.

* سردار آزمون، مهاجم ايراني تيم روستوف روسيه در تمرين امروز با بازيكنان شوخي مي‌كرد.

تور روسيه

روسيه  


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۰۷:۰۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

ظريف: هنوز كتاب اهدايي حداد را نخوانده‌ام

ظريف مي‌گويد: من در اين دولت هم با اكراه اين مسئوليت را پذيرفتم؛ ولي معمولِ من نيست كه پيش‌بيني كنم؛ بنابراين صبر مي‌كنيم ببينيم كه تا آن موقع زنده هستيم يا نه.

روزنامه شرق: جواد ظريف در گفت‌وگوي نوروزي با ويژه‌نامه ايان سال روزنامه شرق از موضوعات تاريخي و همچنين آينده سياسي خود مي گويد. وزير خارجه كشورمان از برخي جزئيات در طول مذاكرات هسته اي پرده برداشته است. 

آقاي ظريف، بيش از نيمي از عمر دولت يازدهم گذشته است. اگر آقاي روحاني بتواند سكان دولت دوازدهم را هم به دست بگيرد و بار ديگر از شما بخواهد كه وزير خارجه آن دولت هم باشيد، مي‌پذيريد؟ 

من در اين دولت هم با اكراه اين مسئوليت را پذيرفتم؛ ولي معمولِ من نيست كه پيش‌بيني كنم؛ بنابراين صبر مي‌كنيم ببينيم كه تا آن موقع زنده هستيم يا نه. 

‌ در مصاحبه قبلي كه با شما داشتم، گفتيد ابتداي پذيرفتن اين مسئوليت،‌ گران‌فروش نبوديد، همچنان گران‌فروش نخواهيد بود؟ 
نه، معمولا ‌گران‌فروشي نمي‌كنم، اما هر زماني كه احساس كنم در ادامه كار نمي‌توانم خدمت كنم، خودم عذر خودم را خواهم خواست. 

‌تا پايان عمر اين دولت هستيد؟ 
باز هم همه‌چيز بستگي دارد. فعلا قصد دارم تا زماني كه بتوانم، خدمت كنم. 

‌آقاي ظريف، تصويرتان از آينده سياسي خودتان چيست؟ فكر مي‌كنيد آينده سياسي شما شبيه كدام‌يك از سياسيون يا وزراي خارجه يا كساني‌كه مي‌شناسيد، خواهد شد؟ 
من جام جهان‌نما ندارم كه آينده خودم يا آينده فرد ديگري را در آن ببينم. در يك حوزه مي‌توانم پيش‌بيني كنم كه آن هم حوزه روابط بين‌الملل و روسيه است، نه حوزه شخصي. اميدوارم تا هرجا كه بتوانم، خدمت كنم و بعد هم كه خدمتي از دستم برنيامد، شجاعت داشته باشم كنار بكشم. 

‌آينده شخصي‌‌تان كه به خود شما مربوط است. تصوير مطلوب‌تان مثلا از يك دهه آينده زندگي‌تان چيست؟ 
يك دهه!؟ چقدر طولاني. تصوير مطلوبم اين است همان كاري را كه بلد هستم انجام دهم يا در همين حوزه سياست خارجي فعال باشم يا تدريس كنم؛ البته اولويتم تدريس است. 

‌به ويلاي‌تان در شمال كه برنمي‌گرديد؟ 
آن را هم اگر بتوانم چرا، فعلا كه شش ماه است فرصت نكرده‌ام بروم. 

‌يكي از موضوعات چالش‌برانگيز چند وقت اخير اين بود كه برخي مي‌گفتند قصد شركت در انتخابات رياست‌جمهوري آينده را داريد؛ اما شما با صراحت گفتيد علاقه‌اي به شركت در انتخابات نداريد و يك ديپلمات هستيد و سياست‌مدار نيستيد؛ اما شما در سه سال گذشته به يك سلبريتي تبديل شده‌ايد. چرا تمايل نداريد يك‌ بار به وسيله رأي مردم سنجيده شويد؟ 
من مشكلي با سنجيده‌شدن با رأي مردم ندارم، هر‌كس كه در عالم خدمات دولتي قرار مي‌گيرد، حتما مهم‌ترين داورش مردم هستند؛ اما اعتقاد دارم در كار ديگري جز كاري كه الان در آن هستم، تخصصي ندارم. 

‌كتاب خاطرات فروغي را كه آقاي حداد‌عادل در مجلس به شما هديه داد، خوانديد؟ 
نه. 

‌نظرتان درباره شخصيت فروغي و سياست‌مداران برجسته تاريخ ما مثل اميركبير و مصدق چيست؟ مي‌دانيد كه بسياري شما را با دكتر مصدق مقايسه مي‌كنند. 

من راحت‌تر هستم كه درباره شخصيت‌هاي تاريخي و تور روسيه قضاوت نكنم. من وظيفه‌اي دارم كه تلاش مي‌كنم آن را انجام دهم. به‌هيچ‌وجه خودم را قابل نمي‌دانم خودم را با شخصيت‌هاي مهم تاريخي مقايسه كنم و قضاوت درباره شخصيت‌هاي تاريخي را هم به تاريخ واگذار مي‌كنم. 

‌توافق هسته‌اي با ملي‌شدن صنعت نفت مقايسه شد. از اين مقايسه خوشحال بوديد؟ 

همان‌قدر خوشحال شدم كه ناراحت شدم كه توافق با چيزهاي ديگر مقايسه مي‌شد؛ بنابراين خيلي نبايد مبناي كار را بر اين گذاشت كه چه كسي، چه چيزي را چگونه ارزيابي مي‌كند. آدم بيشتر بايد وظيفه خودش را انجام دهد و بقيه را به تاريخ واگذارد. 

‌در دور آخر مذاكرات وين و درميان خستگي آن مذاكرات كش‌دار، وقتي آقاي كري مي‌خواست در جمع خبرنگاران صحبت كند، شما بر اساس يك ضرب‌المثل آمريكايي توييت كرديد كه «اسب را ميانه رودخانه عوض نمي‌كنند». چه اتفاقي رخ داده بود، چه كسي مي‌خواست اسب را عوض كند؟ 
گاهي در طول مذاكرات ما شاهد اين بوديم كه مواضع برخي از بازيگران عوض مي‌شد. برخي رفت‌و‌برگشت‌ها يا پاس‌كاري‌ها در مذاكرات يا موضع‌گيري‌ها صورت مي‌گرفت و من احساس مي‌كردم كه نياز هست هر چند وقت يك ‌بار متذكر شويم چارچوب‌هايي كه براي مذاكره تعيين كرديم، چارچوب‌هاي مشخصي است. اين چارچوب‌ها در لوزان توافق و تعيين شده و ما اجازه نخواهيم داد مورد مذاكره مجدد قرار بگيرد. الان كه به برخي نقدهاي مخالفان، مخصوصا جمهوري‌خواه‌ها به آقاي كري نگاه مي‌كنم، متوجه مي‌شوم كه چند روز آخر مذاكره تحت فشار شديد بود كه بسياري از آنچه توافق كرده بودند را به شكلي تغيير بدهند و احساس مي‌كنم تيم مذاكره‌كننده ما به‌درستي اين موارد را رصد مي‌كرد و در زمان مناسب پاسخ مي‌داد كه يكي از آن پاسخ‌ها همان توييتي بود كه من نوشتم. 

‌در كل مذاكرات، فرانسه و روسيه به عنوان مخالف‌خوان معروف شد؛ اما ما هر‌از‌گاهي از شما و بقيه اعضاي تيم مي‌شنيديم كه عضو ديگري هم اين نقش را ايفا مي‌كرد و به قول شما بين همديگر پاس‌كاري مي‌كردند. آيا عمدتا فرانسه بود كه واقعا اين نقش را ايفا مي‌كرد يا ديگران هم بودند كه چوب لاي چرخ مذاكرات بگذارند؟ 
در موضوعات مختلف، كشورهاي مختلف حساسيت‌هايي داشتند كه گاهي اين حساسيت‌ها از سوي يك كشور براي موضوعي گسترده‌تر بود؛ بنابراين شايد اين نقش بين همه اعضا بود، بعضي موضوعات براي آمريكايي‌ها مهم بود و بعضي هم براي دوستان روس ما مهم بود و روي آن تأكيد مي‌كردند؛ البته معني اين مخالفت‌ها يا حساسيت‌ها، چوب لاي چرخ گذاشتن نبود؛ مثلا روسيه روي نقش شوراي امنيت و ضرورت حفظ اقتدار شوراي امنيت خيلي حساس بود؛ البته ما هم از اين حساسيتروسيه ضرري نكرديم؛ ولي باعث مي‌شد مذاكرات در آن زمينه خيلي كش پيدا كند. گاهي مذاكرات بين خود ١+٥ برگزار مي‌شد، چراكه مي‌خواستند به‌شكلي نگراني‌هاي خودشان را رفع كنند؛ ولي نتيجه اين مي‌شد كه ممكن بود ما دو يا سه روز معطل شويم. فرانسوي‌ها در اظهارات عمومي خود سخت‌گيري زيادي داشتند؛ اما پشت ميز مذاكره، سخت‌گيري بيشتري نسبت به ديگر بازيگران نداشتند؛ ولي آنچه در بحث‌هاي علني مطرح مي‌كردند، اين تصور را ايجاد مي‌كردند كه در مذاكرات، سخت‌گيرتر هستند؛ اما اين‌طور نيست كه بگوييم در طول مذاكرات، فرانسوي‌ها نقش «پليس بد» را بازي كردند. 

‌غير از ژنو ٢ كه گويا اين نقش را فرانسوي‌ها ايفا كردند. 
ژنو ٢ ابتداي مذاكرات قرار داشتيم. آن مخالفت‌ها بيش از اينكه با محتواي مذاكره ارتباط پيدا كند، با شكل مذاكره ارتباط پيدا مي‌كرد و فرانسوي‌ها، تور روسيه احساس كرده بودند ايران و آمريكا با هم در مذاكرات مقدماتي مسقط به توافق رسيده‌اند و قرار است توافق توسط آنها مورد تأييد قرار بگيرد، بنابراين به آن واكنش نشان دادند كه اين هم درواقع يك خصلت تاريخي است. فرانسوي‌ها در شوراي امنيت هم همين‌گونه رفتار مي‌كنند و معمولا مراحل تصميم‌گيري براي‌شان مهم است كه آن را هم در ژنو ٢ نشان دادند.  

شما در پاسخ به يك سوال مردمي از خوانندگان شرق گفتيد كه از رابطه خودتان با آقاي كري با تعبير همدلي موافق نبوديد، اگر شما دو نفر خارج از كسوت وزارت خارجه باشيد، آن وقت ممكن است اين همدلي و نزديكي بين شما و ايشان به عنوان دو ديپلمات كهنه‌كار، وجود داشته باشد؟ 
باز هم مي‌توانم بگويم كه ما مي‌توانيم راحت‌تر نگراني‌هاي يكديگر را ببينيم و درك كنيم؛ ولي هركدام از ما از يك خاستگاه تاريخي و جغرافيايي و نگرشي و ارزشي متفاوتي به موضوعات نگاه مي‌كنيم. طبيعتا حاصل نگرش ما نمي‌تواند با هم منطبق باشد، ولي مي‌توانم اين را بگويم كه وقتي آقاي كري صحبت مي‌كند من متوجه مي‌شوم كه او چه مي‌گويد كه اين خيلي اتفاق رايجي در دنياي سياست نيست كه هركسي بتواند بفهمد نگراني طرف مقابل چه چيزهايي است، احساس مي‌كنم ايشان هم مي‌تواند نگراني‌ها و دغدغه‌هايي كه بنده و نظام جمهوري اسلامي داريم درك كند كه اين خودش به حل‌و‌فصل موضوعات كمك مي‌كند، بدون اينكه نياز باشد وقتي ايشان دغدغه‌هاي ما را درك كرد نسبت به آنها تعاطفي هم داشته باشد يا برعكس، من داشته باشم. 

‌ شما و همكاران‌تان درباره آزادي زندانيان آمريكايي و تبادل صورت‌گرفته، توضيحاتي داده‌ايد. توضيحات شما اين بود كه از يك جايي در مذاكرات هسته‌اي اين مذاكره شروع شد و در كانال ديگري ادامه پيدا كرد. مي‌خواهم بدانم دقيقا نقطه آغاز اين ماجرا كجا بود و چگونه اين تصميم گرفته شد؟ 
در حاشيه مذاكرات هسته‌اي، اين موضوع به ‌عنوان مشكلات انساني كه طرفين دارند، مطرح مي‌شد. تعدادي زنداني ايراني- آمريكايي در ايران بودند و تعدادي زنداني آمريكايي – ايراني در آمريكا بودند و تعدادي ايراني هم هستند كه در كشورهاي مختلف شرايط مناسبي ندارند. 

فكر مي‌كنم در اولين ديداري كه آقاي كري با من داشت موضوع مطرح شد؛ البته در آن زمان، تعداد زندانيان آمريكايي در ايران دو نفر بود: آقاي حكمتي و آقاي عابديني بودند و آقاي خسروي و آقاي جيسون رضاييان هنوز دستگير نشده بودند؛ البته آمريكايي‌ها از اواسط دهه ٨٠ موضوع آقاي لوينسون را هم كه از ديد آنها در ايران ناپديد شده بود، مطرح مي‌كردند؛ بنابراين ايشان اين موضوع را در همان گفت‌وگوي كوتاه مطرح كرد، من هم به ايشان گفتم تعداد زيادي ايراني هستند بدون اينكه هيچ قانوني را نقض كرده باشند به دليل فشار آمريكا در كشورهاي مختلف دنيا يا در خود آمريكا زنداني هستند. 

اين اولين‌بار بود بدون اينكه مذاكره‌اي صورت گرفته شده باشد، ايشان يك نگراني را مطرح كرد و من هم يك نگراني ديگر را مطرح كردم. چند ماه بعد در هر جلسه‌اي كه ممكن بود اين موضوع در حاشيه جلسه مطرح شد تا اينكه حدود ١٤، ١٥ ماه قبل در يكي از جلسات توافق كرديم هريك از دو طرف يك فرد يا گروهي را مسئول مذاكره درباره اين موضوع كند تا ببينيم آيا اين موضوع حل‌و‌فصل‌شدني است يا نه. 

بعد از اينكه در مراجع تصميم‌گيري كشور تصميم لازم گرفته شد و مجوز لازم داده شد، ما يك گروه مذاكراتي ايجاد كرديم. در مقاطعي كه كار آن گروه با مشكل يا بن‌بست مواجه مي‌شد، بنده و آقاي كري براي اينكه كار را دوباره به جريان بيندازيم، مداخله مي‌كرديم. در اين ماه‌هاي آخر، چندين دور اين مداخله صورت گرفت. فكر مي‌كنم از آخرين دور مذاكرات برجام و بعد از آن چند دور ديگر شكل گرفت تا اينكه كار نهايي شد و به نتيجه رسيد. 

‌به ياد داريد از كدام دوره از مذاكره هسته‌اي اين موضوع آغاز شد؟ 
اگر ما ٢٦ دي‌ماه به نتيجه رسيديم، حدود ١٤ يا ١٥ ماه قبل از آن اين مذاكره شروع شده بود، زماني حدود مهر و آبان سال ٩٣ كار به صورت جدي شروع شد. 

‌در حوزه ديپلماسي چه كار ناتمامي هست كه تا پايان دوره وزارت‌تان دل‌تان مي‌خواهد انجامش بدهيد؟ 
معتقدم در حوزه داخل وزارت خارجه به تلاش بيشتر براي تخصصي‌تر‌كردن و كارآمدتر‌كردن دستگاه ديپلماسي نياز هست. ضمن اينكه معتقدم دستگاه ديپلماسي از دستگاه‌هاي خوب تخصصي كشور است، ولي فكر مي‌كنم هنوز هم براي بهبود وضعيت كار همكاران و هم در حوزه بهبود پاسخي كه به زحمات همكاران داده مي‌شود بايد تلاش بيشتري داشته باشم. 

در حوزه سياست خارجي اولويت ما از ابتدا همسايگان و تور روسيه بوده و در طول مذاكرات هسته‌اي هم هيچ‌وقت آنها را فراموش نكرديم و به‌عنوان يك اولويت دنبال كرديم؛ ولي چند وقتي است كه متأسفانه تحولات منطقه به دليل سياست‌هاي بسيار غلط و شتابزده دولت عربستان با مشكل مواجه شده و اين مشكل، بيش‌از‌همه دامن‌گير خود دولت سعودي شده ‌است. 

شما ملاحظه مي‌كنيد از پايين‌آوردن قيمت نفت كه يك طراحي ضد ايراني سعودي بود كه امروز بيش از همه خودشان و متحدان‌شان تحت فشار قرار گرفته‌اند تا ترويج ترور و حمايت‌شان از تروريست‌ها كه همين امروز (دوم اسفند - تور روسيه ) شاهد انفجار تروريستي در رياض بوديم؛ لذا سياست‌هاي مخربي كه دولت عربستان دنبال كرده است بيش‌از‌همه تأثير منفي بر خود عربستان گذاشته ‌است. همين سياست مانع از اين شده نگرشي كه نظام جمهوري اسلامي و مسئولان آن، ازجمله رئيس‌جمهور محترم و بنده نسبت به منطقه داريم -كه منطقه بايد منطقه ثبات و امنيت و برادري باشد- نتواند شكل بگيرد؛ لذا بحث منطقه و همسايگان بايد به عنوان يك كار ناتمام در اولويت سياست خارجي ما قرار بگيرد. 

‌در دوسال‌ونيم گذشته، سياست خارجي در ايران به طرز عجيبي به موضوعي در كف خيابان تبديل شد؛ موضوعي كه مردم از اقشار مختلف درباره آن اظهارنظر و پيگيري مي‌كردند. شما به عنوان يك استاد دانشگاه و ديپلمات اين اتفاق را مي‌پسنديد؟ به نظرتان در مختصات جامعه‌اي مثل ايران، اتفاق خوبي است يا آسيب‌زا است؟ 

مردم ايران به خاطر شرايط ويژه كشور، معمولا نسبت به روابط خارجي حساس بوده‌اند؛ يعني اين‌گونه نيست كه ايران كشوري باشد مثل ايالات متحده آمريكا كه براي مردمش،سياست ‌خارجي مهم نيست. ايران در چهارراه حوادث دنيا قرار گرفته و اين، موضوع تازه‌اي هم نيست و از قرن‌ها قبل، همين‌گونه است. مردم همواره به خاطر مخاطرات خارجي كه در ايران بوده، نسبت به خارجي‌ها نگراني و سوءظن داشتند و روابط خارجي را به‌دقت و جديت دنبال مي‌كردند؛ لذا جامعه ايراني جامعه‌اي است كه ذاتا نگرش به خارج در آن وجود دارد؛ اما من هيچ‌وقت مشوق اين نبودم كه موضوعات سياست خارجي تبديل به موضوع اول سياسي كشور شود. سياست خارجي بيش از هر چيز، نيازمند همدلي و اجماع ملي است و اگر به دعواي داخلي تبديل شود، اصلا مفيد نيست. 

متأسفانه با وجود خواست ما، گروهي در كشور موضوع سياست خارجي را به دعواي سياسي و جناحي تبديل كردند و لذا به شكلي سياست خارجي از دوسال‌و‌نيم گذشته به موضوع اختلافي داخلي تبديل شده است كه من اصلا از آن استقبال نمي‌كنم؛ اما اينكه مردم در اين مدت، بنده و همكارانم را مورد لطف قرار دادند و براي ما در شرايط ويژه دعا كردند، احساس آرامش عجيبي به كنشگر مي‌دهد كه بداند مردم اين‌همه محبت دارند و كار را دنبال مي‌كنند؛ براي مثال يك نفر مي‌گفت مادر ٩٠ ساله‌ا‌‌م كه مريض بود، در جريان مذاكرات ژنو به من مي‌گفت تلويزيون را روشن كن، بچه‌هاي‌مان در ژنو هستند. اين آرامش‌دهنده است؛ اما به عنوان فردي كه معلم اين حوزه است، ترجيح مي‌دهم سياست خارجي موضوع كف خيابان نباشد، نه اينكه معتقد به نخبه‌گرايي در اين حوزه باشم، بلكه معتقدم سياست خارجي بايد موضوع اجماع ملي باشد نه دعواي داخلي.تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۰۶:۱۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

Russia

جلسات هماهنگي و كنفرانس‌هاي مطبوعاتي ديدارهاي عراق – تايلند و ايران – هند فردا در آكادمي ملي فوتبال برگزار خواهد شد.

 سايت رسمي فدراسيون فوتبال: زمانبندي جلسات هماهنگي و كنفرانس هاي مطبوعاتي ديدارهاي عراق – تايلند و ايران – هند از سري رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه فردا چهارشنبه 4 فروردين 95 در آكادمي ملي فوتبال به شرح زير برگزار خواهد شد: 
 
جلسه هماهنگي ديدار عراق و تايلند: ساعت 9:30 لغايت 10:30 
 
جلسه هماهنگي ديدار ايران و هند: ساعت 10:30 لغايت 11:30 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي تايلند: ساعت 11:30 لغايت 12:00 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي عراق: ساعت 12:00 لغايت 12:30 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي هند: ساعت 12:30 لغايت 13:00 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي ايران: ساعت 13:00 لغايت 13:30 
 
 
لازم به توضيح است، ديدار ايران و هند روز پنج شنبه 5 فروردين 95 در ورزشگاه آزادي و ساعت 19:00 برگزار خواهد شد.  
 
همچنين ديدار عراق و تايلند و تور روسيه نيز روز پنج شنبه 5 فروردين 95 در ورزشگاه پاس قوامين و ساعت 18:30 برگزار مي شود. 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۰۵:۳۴ توسط:مركز تور ايران موضوع: