تور لحظه آخري تور لحظه آخري .

تور لحظه آخري

سفر وزير خارجه انگليس به عراق

تور روسيه


 وزير خارجه انگليس روز پنجشنبه با پرونده اي از موضوعات مختلف وارد بغداد شد و بعد از ديدار با مقام هاي دولت مركزي، به اربيل مركز كردستان عراق رفت. تور روسيه 
  
به گزارش ايرنا، «فيليپ هاموند» وزير امور خارجه انگليس ، روز چهارشنبه وارد بغداد شد و بعد از ديدار با رئيس جمهوري، نخست وزير و وزير امور خارجه عراق ، امروز پنجشنبه وارد اربيل در اقليم كردستان عراق شد و از سوي «نيچروان بارزاني» نخست وزير حكومت اقليم كردستان عراق مورد استقبال قرار گرفت. 

گفته شده است، هاموند در طول اقامت يك روزه خود با نيچروان بارزاني نخست وزير حكومت اقليم كردستان عراق و «مسعود بارزاني» رئيس اقليم كردستان عراق ديدار و گفت وگو خواهد كرد. 

آنطور كه منابع به رسانه ها گفته اند، هاموند در اين سفر روند مبارزه با داعش را با مقامات كرد عراقي به گفت وگو خواهد گذاشت. 

وي روز چهارشنبه در بغداد اعلام كرده بود دولت بريتانيا به كمك هاي خود به اقليم كردستان عراق ادامه خواهد داد.

وزير امور خارجه انگليس در سفر به عراق با «فواد معصوم» رئيس جمهوري اين كشور ديدار و درباره تحولات امنيتي و سياسي منطقه بحث و گفتگو كرد.

هاموند در سفر خود به بغداد در سخناني درباره تصميم روسيه براي خارج كردن نيروهايش از سوريه گفت: هنوز زود است بدانيم آيا روسيه واقعا قصد دارد نيروهايش را از سوريه خارج كند يا خير؟ ما در اوكراين ديديم كه روسيه درباره عقب نشيني صحبت مي كرد، اما عقب نشيني نمي كرد، بلكه نيروهاي خود را جابجا مي كرد.

وي مدعي شد كه با وجود «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه هيچ صلحي در اين كشور برقرار نخواهد شد. < تور روسيه ...<

هاموند در ديدار خود با «فواد معصوم» بر پايبندي انگليس به حمايت از عراق در زمينه مبارزه با تروريسم تاكيد كرد و پيروزي هاي ارتش عراق بر داعش را به وي تبريك گفت.

معصوم نيز در اين ديدار بر نياز مبرم عراق به حمايت جامعه جهاني براي اجراي برنامه هاي استراتژيك شامل بازسازي كشور تاكيد كرد.

وزير امور خارجه انگليس با بيان اينكه اطمينان دارد كه عراق گروه داعش را شكست خواهد داد، تاكيد كرد كه كشورش به حمايت هاي خود از نيروهاي عراقي ادامه خواهد داد اما هشدار داد كه اصلاحات اقتصادي و آشتي در عراق به اندازه جنگ ضد داعش براي آينده اين كشور مهم است. ( تور روسيه )

هاموند افزود: عراق با چالش هاي بيشماري از جمله چالش اصلاحات اقتصادي و كاهش قيمت نفت مواجه است. اين بدان معنا است كه سياستمداران و مردم عراق بايد تصميمات سختي اتخاذ كنند. اما ما مي دانيم كه اصلاحات اقتصادي تنها راهكار تامين امنيت پايدار و تامين رفاه است.

وي گفت: ما هر اقدامي كه براي حمايت از دولت و مردم عراق در روند اجراي اصلاحات اقتصادي ضروري باشد انجام خواهيم داد. 

وي گفته كه همزمان با انجام اصلاحات اقتصادي در عراق بايد در روند آشتي در عراق هم پيشرفت حاصل شود، در حالي كه مناطقي از عراق از چنگال داعش آزاد مي شود بايد عوامل اصلي شكل گيري و قدرت گرفتن داعش كه بخشي از آن ناشي از ياس و دلسردي مردم است، مورد توجه قرار گيرد و اين عوامل از ميان برداشته شود.

وي در طول اقامت خود در بغداد با نخست وزير حيدرالعبادي و وزير خارجه ابراهيم جعفري نيز ديدار و گفت وگو كرد. 

هاموند همانند متحدان غربي و منطقه اي كشورش درحالي تلاش دارد كه داعش را حاصل عملكرد حكومت عراق در سال هاي گذشته معرفي كند كه بسياري از سران غرب پيش از اين اعتراف كرده اند كه اين گروه تروريستي و ساير گروه هاي تكفيري و توريستي ساخت مشترك قدرت هاي غربي و كشورهاي ثروتمند منطقه است. / تور روسيه ...

در گزارش هاي رسمي در عراق، اشاره اي به دليل سفر غير منتظره وزير خارجه انگليس نشده است و برخي كارشناسان ، مسائلي از جمله اصلاحات و عمليات آتي در موصل را از مهمترين محورهاي اين سفر دانسته اند. 

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۳:۳۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :