تور لحظه آخري تور لحظه آخري .

تور لحظه آخري

روستوف؛ تيمي در اندازه هاي لسترسيتي

تور روسيه



عملكرد روستوف را در رقابت هاي ليگ روسيه بسياري با نمايش هاي لسترسيتي در ليگ برتر انگليس مقايسه مي كنند
به گزارش "ورزش سه"، بازيكنان روستوف اعتقاد دارند كه اين تيم لسترسيتي رقابت هاي ليگ روسيه محسوب مي شود. اين اظهار نظري است كه ميان بازيكنان اين تيم رواج پيدا كرده است. روستوف شنبه موفق شد با پيروزي بر زسكا موسكو راهي صدر جدول رقابت هاي ليگ روسيه شود تا شگفتي بزرگي را در فصل جاري اين رقابت ها خلق كند. 
سردار آزمون، مهاجم ايراني روستوف، موفق شد پاس گل اول تيمش را براي ديميتري پولوز ارسال كند و پس از آن نوبت به موسي دومبيا رسيد تا با به ثمر رساندن گل دوم كار را براي روستوف تمام كند. گلي كه باعث شد كوربان برديف، سرمربي روستوف، پس از پايان بازي به شكلي غير قابل وصف به خوشحالي در كنار زمين بپردازد. سردار آزمون، مهاجم ايراني روستوف، پس از ديدار تيمش مقابل زسكا مسكو به سايت ايراني ورزش سه گفت:" اميدوارم بتوانيم همه را شگفت زده كنيم و در پايان قهرمان روسيه شويم. اگر لستر مي تواند، پس ما هم مي توانيم."


تور روسيه

در حقيقت اما شباهت هايي نيز ميان دو تيم روستوف و لسترسيتي وجود دارد. روستوف فصل گذشته عملكرد بسيار ضعيفي از خود نشان داد و در واقع نسبت به لستر هم بسيار ضعيف تر عمل كرد. روستوف تنها به علت تعداد برد بيشتر توانست بالاتر از تورپدو مسكو قرار گيرد و راهي ديدار پلي آف مقابل توسنو شود. 
پس از اينكه اين تيم در تابستان بسياري از بازيكنانش را از دست داد، انتظار مي رفت تا بار ديگر دچار مشكل شود و از جدي ترين كانديداهاي سقوط باشد. اما آن ها اكنون با يك معجزه بزرگ، كه حتي مي تواند از معجزه لسترسيتي نيز بزرگ تر باشد، در صدر جدول رقابت هاي ليگ روسيه قرار گرفته اند. تور روسيه ...

با اين حال بايد توجه داشت كه لسترسيتي در تركيبش بازيكنان كلاس جهاني زيادي دارد كه عملكرد خوب آن ها زير نظر يك كادر فني مجرب معنا پيدا مي كند. اما روستوف به هيچ عنوان چنين بازيكناني را در اختيار ندارد. حتي تركيب آن ها از حد استاندارد ليگ روسيه نيز پايين تر به نظر مي رسد و همين مسئله شگفتي صدرنشيني آن ها را چند برابر مي كند. 
نكته ديگري كه تفاوت روستوف با لستر را بيشتر مي كند، وضعيت مالي دو تيم است. جايي كه لسترسيتي سابقه روشني در مسائل مالي و پرداخت حقوق بازيكنانش دارد در حالي كه روستوف تا پيش از اين بازيكنانش به مدت ماه ها از دريافت دستمزد خود محروم بودند. وضعيت به گونه اي بود كه روستوف سال گذشته به علت عدم پرداخت حقوق بازيكنانش توسط فدراسيون فوتبال روسيه جريمه نيز شد.




نقش برديف، سرمربي تيم در عملكرد استثنايي روستوف در فصل جاري انكار ناپذير است. او توانست مجموعه اي را كه تقريبا از هم پاشيده به نظر مي رسيد، راهي يكي از جذاب ترين رقابت ها بر سر عنوان قهرماني ليگ روسيه در طول تاريخ كند. 
روش بازي تيم برديف فوق العاده است. هر چند كسي انتظار ندارد آن ها همچون بارسلونا يا حتي لسترسيتي بازي كنند. بزرگ ترين شگفتي تاريخ ليگ روسيه تا پيش از اين مربوط به قهرماني روبين كازان در سال 2008 است. جايي كه بار ديگر رد پايي از برديف ديده مي شود چرا كه اين سرمربي خوش فكر هدايت روبين كازان را در آن زمان عهده دار بود. برديف از سال 2001 در روبين كازان بود و موفق شد اين تيم را به افتخارات مثال زدني برساند. 
او سال بعد از اولين قهرماني، موفق شد از عنوان قهرمانيش در سال 2010 نيز دفاع كند تا كلكسيون عملكرد استثنايي اش را تكميل كند. برديف تيمي را ساخته بود كه در ليگ قهرمانان اروپا نيز تحسين بر انگيز عمل مي كرد. تيم او با ارائه نمايشي شجاعانه در نوكمپ مقابل بارسلونا توانست يكي از معدود شكست هاي اين تيم را در نوكمپ خلق كند. روستوف در عين ناباوري توانست 2-1 بارسلونا را در خانه اش از پيش رو بردارد.

سبك كار برديف كاملا منحصر به فرد است. او در روبين كازان، علاوه بر اين كه سرمربي تيم بود در عين حال نائب رئيس باشگاه نيز محسوب مي شد. نقشي كه البته در سال 2012 با توجه به تغيبيرات مديريتي در باشگاه، ضعيف تر شد و در نهايت باعث شد تا برديف در سال 2013 به كارش در روبين كازان پايان دهد. مسئله اي كه البته بيشتر از آنكه ورزشي باشد، دلايل ديگري داشت. به اين ترتيب بود كه برديف به حضور 13 ساله اش در روبين كازان پايان داد. بسياري مشتاق بودند تا ببينند اين سرمربي تركمني كجا به ادامه مربي گري اش مي پردازد. ( تور روسيه ...)
تصور حضور او در باشگاه هايي همچون اسپارتاك موسكو يا زنيت دشوار به نظر مي رسيد چرا كه چنين باشگاه هايي هيچ گاه آزادي عملي كه برديف در كارش نياز داشت را به مربيان خود نمي دادند. همين مسئله باعث شد تا در نهايت برديف راهي روستوف شود. او در سال 2014 راهي روستوف شد، گرچه كسي در آن مقطع زماني نمي توانست قبول كند كه برديف چرا چنين چالشي را پذيرفته است.



حالا اما بسياري مي توانند علت حضور برديف در روستوف را درك كنند. سرمربي تركمني در سال اول حضورش در اين باشگاه اين تيم را در ليگ روسيه حفظ كرد و پس از آن با به خدمت گرفتن چند بازيكن مورد اعتمادش از دوران روبين كازان، توانست تيمي متفاوت بسازد. از اين بازيكنان مي توان به سزار ناواس، مدافع مياني 36 ساله اسپانيايي، سردار آزمون، مهاجم ايراني و همچنين نوبوا، بازيكن اكوادوري، اشاره كرد.

فصل جديد براي روستوف بسيار خوب شروع شد. آن ها در پنج بازي ابتدايي بدون شكست بودند تا نشان دهند تمرينات برديف كارساز بوده است. تيم برديف جذاب و زيبا بازي نمي كرد اما به سختي گل مي خورد و خط دفاعي قدرتمندي در اختيار داشت . آمار 20 كلين شيت طي فصل جاري به خوبي اين مسئله را توصيف مي كند.

برديف موفق شد بهترين بازدهي را از بازيكنانش در فصل جاري بگيرد. او توانست آلكساندرو گاتكان، هافبك اهل مولداوي كه تا پيش از اين تنها به علت كارت هاي زرد و قرمزش شناخته مي شد را تبديل به بازيكني متفاوت كند. او همچنين توانست از ايوان نووسلتسف، مدافع 24 ساله تيم، كه به علت خواستگاري اش در وسط زمين بسيار مشهور شده، بهترين بازي را بگيرد. تيموفي مارگاسوف، ديگر بازيكني است كه با ارائه نمايش هاي خوبش هيچ گاه از تركيب اصلي تيم دور نشده است. با اين حال هيچ كدام از بازيكنان روستوف به تيم ملي روسيه دعوت نشدند و احتمالا نيز هيچ يك شانسي رراي حضور در رقابت هاي يورو 2016 نخواهند داشت.




برديف، سرمربي روستوف، در آخرين مصاحبه اش گفت:" ما نمي خواهيم هيچ چيزي را ثابت كنيم بلكه مي خواهيم روش بازي خود را در هر بازي به حريفانمان تحميل كنيم. من از تمامي بازينانم به علت نظم و انضباط بالايشان تشكر مي كنم." با تمامي اين تفاسير آيا روستوف مي تواند واقعا عنوان قهرماني ليگ روسيه را تصاحب كند؟ قهرماني روبين كازان در سال 2008 به ما مي گويد كه هر اتفاقي ممكن است. تور روسيه:
حتي اگر روستوف نتواند عنوان قهرماني را تصاحب كند، باز هم با كسب رتبه دوم مي تواند خودش را به مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپا در فصل آينده برساند كه اين مسئله نيز دستاورد فوق العاده بزرگي محسوب مي شود. با اين حال هواداران و مجموعه روستوف ترجيح مي دهند به اين مسائل فكر نكنند و فعلا از عملكرد استثنايي خود در رقابت هاي ليگ روسيه لذت ببرند. اما اينكه در انتها چه اتفاقاتي رخ خواهد داد، غير قابل پيش بيني است. چيزي كه محتمل به نظر مي رسد، اين است كه هر دو تيم لستر و روستوف مي توانند در انتهاي فصل سهميه حضور در رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا را كسب كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۷:۴۵:۴۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :